Trendphones.dk
DK-34168784
Borgergade 17
9000 Aalborg
Danmark
info@trendphones.dk
+45 40 28 27 69
Betaling kan foretages på følgende måder:
BETALINGSKORT
Ved afgivelse af ordre kan der vælges betaling med følgende kort:
Dankort betaling: PBS opkræver 0,70 i gebyr
VISA/Dankort betaling: PBS opkræver 0,70 i gebyr
VISA betaling: PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort).
VISA electron betaling: PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort).
Master Card betaling: PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort).
JCB Card betaling: PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort).
Mastro Card betaling: PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort).
PayPal betaling: Pålægges kr. 2,60 + 3,40 % af købsbeløbet (Udenlandsk udstedt).
En del af sikkerheden ved betaling med kort over Internettet er, at købsbeløbet først hæves når forsendelse har fundet sted. Hos Trendphones kan du trygt handle med betalingskort uden risiko af nogen art. Hvis man har mistanke om misbrug kontakter man blot sin bank og gør indsigelse - kan det dokumenteres, at der er tale om svindel bliver beløbet ført tilbage på din konto. Vi har valgt at benytte ePay pga. de yderst strenge sikkerhedskrav, der stilles til indløsere af betalingskort. ePay samler kortinformationen, det vil sige, at vi IKKE kender kundens kortnummer m.m., men fra ePay får et valideringsnummer. Vi gemmer kun dette nummer og kan ved aflevering af dette få trukket et beløb op til det, du har godkendt - og kun det. Dine kortinformationer gemmer ePay på en server, som ligger bag en firewall og på en server, der har en meget stærk 128-bit-kryptering. Ved betaling med betalingskort pålægges et gebyr, alt efter korttype, fra ePay.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
BANKOVERFØRSEL
Hvis du har valgt bankoverførsel som betalingsmiddel til din ordre, vil bank oplysningerne figurere på den færdige ordrebekræftelse, som fremkommer på skærmen. Denne ordrebekræftelse sendes også til din indtastede e-mail adresse.
Når bankoverførslen finder sted, skal der i besked til modtager, indtastes ordrenummeret, så vi kan se hvor beløbet hører til.
Ved bankoverførsel kan der gå op til et par dage før beløbet figurerer ved os.
Når vi kan se beløbet figurerer på vores konto, sender vi varen til dig, og færdigbehandler ordren.
Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
PAYPAL
Hvis du har valgt at betale med PayPal, vil der ved ordrens gennemførsel, ske en videreførsel, hvor i betalingen vil foregå. Betalingen med kreditkort vil foregå uden for Trendphones’ systemer, inden for PayPals sikre betalingsystemer. Dine oplysningerne beskyttes af SSL med en krypteringsnøgle på 168-bit (langt højere sikkerhed end de fleste betalingssystemer på markedet).
MOBILEPAY
Hvis du har valgt MobilePay som betalingsmiddel til din ordre, vil betalings oplysningerne figurere på den færdige ordrebekræftelse, som fremkommer på skærmen. Denne ordrebekræftelse sendes også til din indtastede e-mail adresse.
Når betalingen finder sted, skal der i besked til modtager, indtastes ordrenummeret, så vi kan se hvor beløbet hører til.
Når vi kan se beløbet figurerer på vores MobilePay konto, sender vi varen til dig, og færdigbehandler ordren.
Ved MobilePay er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Alle forsendelser sendes med Post Nord A/S eller med GLS Danmark A/S, med mindre du som kunde har andre ønsker til forsendelsesmetode.
Forsendelsesperioden skal som udgangspunkt beregnes med 1-5 dage, som er Post Nord A/S estimat, og som også er GRATIS lige nu.
Dog arbejder GLS Danmark A/S med dag til dag levering.
Forsendelse vil kun ske inden for Danmarks grænser, med mindre anden aftale er indgået herom med Trendphones.
Har du bestilt din ordre som afhentning i vores butik:
Trendphones
Borgergade 17
9000 Aalborg
skal du huske at aftale afhentningen i sammenråd med os.
PRISER FOR FORSENDELSE
Fragten udregnes ud fra varens volumenvægt og tillægges ordren automatisk ud fra følgende tabel (priser er inkl. moms).
VÆGT
|
|||||||
Post Nord A/S
|
GLS Danmark A/S
|
||||||
Erhverv
|
Privat
|
Erhverv
|
Privat
|
||||
Normal
|
PakkeShop
|
Med omdeling
|
Normal
|
Express
|
Pakkeshop
|
||
0-1 kg
|
50
|
45
|
55
|
56
|
150
|
40
|
|
1-5 kg
|
56
|
50
|
65
|
62
|
175
|
45
|
|
5-10 kg
|
62
|
55
|
75
|
68
|
200
|
50
|
|
10-15 kg
|
68
|
60
|
90
|
74
|
200
|
55
|
|
15-20 kg
|
75
|
70
|
100
|
81
|
200
|
55
|
|
20-25 kg
|
87
|
-
|
175
|
87
|
200
|
-
|
|
25-30 kg
|
100
|
-
|
200
|
100
|
200
|
-
|
|
Bemærk! alle fragtpriser er inkl. moms.
|
Du har som forbruger i forbrugerkøb 14 dages fortrydelsesret efter Forbrugeraftaleloven, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Fortrydelsesretten kan ikke gøres gældende af erhvervsdrivende i handelskøb. Fortrydelsesretten gælder kun for:
1) aftaler indgået ved fjernsalg og
2) aftaler indgået uden for Trendphones’ forretningssted. Købelovens mangelsregler kan desuden finde anvendelse.
Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid.
Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, dvs. spilkoder, licensnøgler og lign. der sendes via e-mail, SMS eller lign. leveringsform.
Udnyttelse af fortrydelsesretten
Ønsker du at gøre brug af din 14 dages fortrydelsesret, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved indsigelse via e-mail adresse: info@trendphones.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Det er altså ikke nok, at du giver meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten over telefonen.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ønsker du, at benytte din fortrydelsesret og indleverer i vores butik, kan du også gøre dette, Trendphones gør opmærksom på, at vi ikke udbetaler kontanter, men at tilbageførslen sker via samme betalingsmiddel som ved købet med mindre andet er aftalt, når varen er beset, og testet af vores tekniske afdeling.
Vi beder dig udfylde og vedlægge standardfortrydelsesformularen (tryk her), hvis du ønsker at fortryde dit køb.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Trendphones.dk
Parallelvej 48 st
9800 Hjørring
Danmark
Pakken skal mærkes ”RETUR” og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Trendphones, samt returneringsskemaet. Beløbet returneres via samme betalingsform, som du har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre du har accepteret noget andet.
Trendphones anbefaler, at varen returneres via Post Danmark A/S, og at varen sendes som pakkepost med omdeling.
På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks A/S' system, og det fjerner derved enhver tvivl om, hvorvidt pakken er leveret til Trendphones. Du vil derved have mulighed for at efterlyse pakken såfremt levering ikke har fundet sted.
Har du købt en vare der volumenmæssigt ikke kan håndteres af post Danmark A/S, kan du evt. booke Danske Fragtmænd Express ved at skrive via booking@dfexpress.dk med følgende oplysninger:
Kundens navn
Kundens adresse
Kundens tlf nummer
Du booker selv og bliver ringet op af Danske Fragtmænd der aftaler et afhentnings tidspunkt med dig.
Du afregner direkte med Danske Fragtmænd, og betalingsformen er kontant ved afhentning minimum kr. 500,- incl. Moms og, Danske Fragtmænd tager ikke mod kort.
Du får en kvittering på beløbet.
Der går 3 hverdage fra du booker til levering har fundet sted.
Bemærk, Trendphones hæfter ikke for ændringer i Danske Fragtmænds prisstruktur.
Bemærk, at varer der returneres unden omdeling, pr. efterkrav eller sendes uden porto nægtes modtaget af Trendphones.
Bemærk, at Trendphones ikke tilbagebetaler ekstra omkostninger som er forbundet med levering, hvis du udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, som Trendphones har anvist.
Vilkår for tilbagelevering af varen
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten efter Forbrugeraftaleloven finder ikke anvendelse på:
1) aftaler hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for Trendphones’ forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.,
2) udførte ikkefinansielle tjenesteydelser hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med din forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
3) levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
4) levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
5) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
6) levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
7) aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
8) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på og
9) levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium.
Fortrydelsesrettens bortfald
For at kunne benytte fortrydelsesretten skal varen være afsendt til Trendphones, Parallelvej 48, 9800 Hjørring, senest 14 dage efter vi har modtaget utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.
Forringelse af varens værdi
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende. Eksempler på en brug der går ud, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan være:
Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder Trendphones sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Trendphones vil blive krediteret et mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.
Bemærk, at ved montering af PC-systemer sammensat efter kundens ønske er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde. Dette er når vi har modtaget din ordre og der er sendt en ordrebekræftelse til din e-mail.
Bemærk, at ved reparationer af mobileenheder, smartphones og tablets, er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde. Dette er når vi har modtaget din ordre og der er sendt en ordrebekræftelse til din e-mail.
Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et varigt fysisk medium. Fortrydelsesretten bortfalder desuden, så snart plomberingen er brudt på plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.
Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten
Alle produkter der returneres til Trendphones skal være forsvarligt indpakkede. Ved forsendelse af mobileenheder, smartphones, tablets eller andre delikate produkter skal produktet tilbageleveres i en kasse eller lignende. Produkter der modtages i antistatisk materiale skal returneres i tilsvarende antistatisk materiale.
Varer der konfigureres eller indstilles på din foranledning, skal nulstilles til fabriksindstillinger såfremt du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten mod nedsat værdi pga. brug. Det betyder, at f.eks. apple-id skal slettes fra Apple produkter.
Som forbruger bærer du risikoen for varens forringelse eller undergang inden levering til Trendphones er sket, og mangelfuld emballering kan medføre, at rettighederne bortfalder.
Hvis du senere fortryder udnyttelse af fortrydelsesretten hæfter du for eventuelle omkostninger Trendphones måtte have pådraget sig, herunder undersøgelsesgebyr, returfragt, arbejdstid i forbindelse med undersøgelse af varen og/eller andre omkostninger.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Skulle varen, mod forventning, gå i stykker under reklamations-retten, udbedres fejlen ved os, hos producenten eller hos producentens servicepartner. I nogle tilfælde yder producenterne garanti udover de 24 måneders reklamationsret, og i disse tilfælde skal kunden selv kontakte producenten, da det er den hurtigste metode.
Når du har opdaget en mangel ved en vare, skal du reklamere inden for rimelig tid efter du har konstateret fejlen eller manglen.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Bemærk! Reklamationsretten på batterier og andre forbrugsvarer er afgrænset af varens naturlige holdbarhed. Dvs. selvom der skrives fx. 2 års garanti ved en maskine, er batteriet ikke dækket af dette. Normalt er der ikke garanti fra producenten på batterierne, enkelte fabrikanter tilbyder dog op til 6mdrs. garanti.
Vi forventer som regel at have en behandlingstid på 1-14 dage. Der skal dog tages forbehold for at behandlingstiden kan forlænges, grundet manglende reservedele, manglende svar fra producenten eller producentens servicepartner, manglende dele/tilbehør til produktet (som skulle være indsendt fra kunden), eller ved ikke indrapporteret ankommelse af reklamations sag.
Skader som skyldes modificering af produktet, betjeningsfejl, monteringsfejl eller håndteringsfejl er ikke dækket under reklamationsretten. Trendphones kan ikke stilles til ansvar for tabt data, og er ikke ansvarlig for dertil tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger m.v.
Trendphones tager forbehold for at reklamationsretten kan bortfalde ved forkastelig adfærd eller ved fysisk beskadigelse af produktet samt mangelfuld håndtering, ved foreksempel manglende brug af antistatisk emballering.
Produkter som ikke er eller bliver erklæret uden for reklamationsretten, vil blive takseret med et administrativt gebyr, som dækker håndteringen af sagen i henholdt til produktet.
Ved vare som du mener er under reklamationsretten, kan du sende det ind til os, med en kopi af fakturaen, samt en skrivelse om hvad fejlen er. Før afsendelse af varen skal de logge ind, på https://www.trendphones.dk/ , og tryk under Din konto på RMA sager. Herinde indtastes informationerne, vælge den eller de vare(r), som du vil sende til reklamation. Hvis dette íkke gøres kan det i værste fald ligge i længere tid end forventet, og udover den forventet behandlingstid.
Findes der ingen behæftet fejl på varen, som er indsendt til os, tages der et gebyr på kr. 395,- inkl. moms for behandling af reklamations sagen, og dertil betaler kunden selv for fragten retur.
du som kunde vil inden behandlingen af reklamations sagen blive afkrævet skriftlig accept for dette.
Reklamationsret betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Vare(r) som påtænkes at være reklamation berettiget kan sendes til:
Trendphones.dk
Parallelvej 48 st
9800 Hjørring
Danmark
Bemærk, at varer der returneres unden omdeling, pr. efterkrav eller sendes uden porto nægtes modtaget af Trendphones.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Har du sendt en vare ind i henholdt til reklamationsret, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din sag.
Vi registrerer fulde navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer, e-mail adresse, samt fødselsdato. Disse informationer bruger vi i forbindelse med dit køb ved os, og i tilfælde af at der skulle være leveringsforsinkelser, eller omstændighederne foreligger, at vi skal have fat i dig.
Oplysningerne, som afgives til os vil ikke blive videregivet til tredjemand. Dette vil KUN ske i tilfælde af ændring i lovgivning, eller hvis en eventuel retskendelse foreligger.
Informationerne, som registreres om dig, er tilgængelig for alle i Trendphones samt til en hver tid siddende webmaster.
Oplysningerne, som er afgivet til Trendphones bliver sendt og opbevaret ukrypteret.
Den dataansvarlige på trendphones.dk er adm. direktør Dennis Poulsen.
Personoplysninger som er afgivet til Trendphones vil blive opbevaret i 5 år i henhold til regnskabsloven, hvorefter de vil blive destrueret.
Vi benytter ikke deres e-mail adresse til at sende dem spam eller nyhedsmail. Vi sender nyhedsmail til deres e-mail adresse, hvis du selv har tilmeldt dig til det via vores hjemmeside.
Ved evt. konkurrencer, kan du også deltage i konkurrencer uden at tilmelde dig nyhedsbrevet. Send i stedet dit svar i en e-mail til info@trendphones.dk.
Som registreret kunde ved Trendphones har du altid ret til, ifølge persondataloven, at gøre indsigelse imod registreringen, og ret til indsigt i hvilke informationer, der er registeret ved os, om dig.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@trendphones.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)
http://www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret 14. april 2016